Witamy klientów i zapraszamy na zakupy.

Klient w sklepie. Autor: 3dman_eu, na licencji CC0 Creative Commons, pixabay.com
Post ten jest apelem do klientów wszelakich marketów, dyskontów, supermarketów, hipermarketów, czyli miejsc publicznych w których mile widziana jest podstawowa kultura osobista, a nawet uprzejmość, życzliwość, wyrozumiałość, optymizm. :-) Zatrzymaj się na chwilę. Przeczytaj. Raz. Drugi. Ochłoń. Zastanów się. Czy warto?

Od dawna nie potrafię przejść obojętnie nad zachowaniami klientów w punktach handlowych. Wiem, że każdy z nas ma przywileje i prawa. Jestem zwolenniczką wolności i przestrzegania praw obywatelskich, więc tegoż oczekuję. Mam tylko jedno "ale".

Zakupy możemy robić w małych sklepikach, tym samym wspierając lokalnych przedsiębiorców, bądź mamy możliwość korzystania z dobrodziejstw dużych sieci handlowych. Wadą tych ostatnich jest uciążliwość nie tyle w samym dokonywaniu wyborów w trakcie zakupów, ale ich późniejszym zakupie przy kasie.
Najczęściej panuje deficyt w dostępie do czynnych kas. Klienci zmęczeni zakupami, przebywający w ciepłym pomieszczeniu, chcą szybko dokonać płatności i udać się do swoich domostw, co jest zrozumiałe.

Przypuszczam, że każdy z nas wie (powinien wiedzieć?) jakie są polskie realia pracy? Dlaczego w sklepie nie zachowujemy kultury osobistej?

- "Otwórzcie kasę. Ile można tak czekać?" Pyta klient po 4 minutach stania w kolejce, gdzie  wcześniej spacerował w alejkach sklepowych 45 minut. Bez pośpiechu, z należytą czcią i nabożnością.

- "Co Wy tu robicie? Do pracy się bierzcie". Mówią klienci do leniwych pracowników.

 - "Co tak wolno kasujesz? Co takie wolne ruchy masz? Szybciej". Pominę niewybredne słownictwo.
 Co to ma znaczyć? Gdzie jest szacunek dla kobiet pracujących, płacących podatki? Dlaczego same kobiety nie szanują innych pracujących kobiet? Dzięki Bogu państwem islamskim nie jesteśmy (katolickim zresztą też), stąd może zacznijmy chociaż stwarzać pozory, że jesteśmy cywilizacyjnie wyżej rozwiniętym narodem? Dlaczego dajemy przyzwolenia na chamskie zachowania? Odwracamy głowy kiedy drugi człowiek jest poniżany?

Dlaczego udając się  do marketu oczekujemy, że zrobimy w nim zakupy w ciągu 5 minut? Czy mając takie oczekiwania nie wygodniej jest skorzystać z oferty mniejszych przedsiębiorstw nie mających szans konkurować  z gigantycznymi sieciami handlowymi?
Czego oczekujemy od pracowników? Jeżeli praca w handlu jest tak dobrze płatna, tak lekka, to może warto złożyć swoje bogate w doświadczenie i wykształcenie CV? Na co czekać? Czemu męczyć się na niskopłatnych etatach?

Praca czeka na Ciebie. Pokaż jakim będziesz pracownikiem zamiast krzyczeć i obrażać drugiego człowieka.

Izabela

Co widzisz w drugim człowieku?  link
Pracujesz, nie chorujesz: link
Wolontariat, pomoc humanitarna: link
Punkt patrzenia zależy od? link
Facebook: link

About Nie szczepię

Nie szczepię
Recommended Posts × +

0 komentarze:

Prześlij komentarz