Klasę mężczyzny poznajemy po tym jak szacunek okazuje.

   Pewien czas temu, przepadkiem, świadkiem zostałam pewnej sceny między obcymi sobie klientami sklepu.
Przy dwóch kasach ustawiło się po trzech klientów. W pewnym momencie starsza pani rozważając chwilkę do której kasy podejść, pewnym krokiem podeszła do kolejki w której sama oczekiwałam. Zapytała grzecznie pierwszą osobę z kolejki czy ją przepuści z jednym produktem, ponieważ jej się spieszy. Klient wyraził na to zgodę. Po chwilę usłyszałam głośne komentarze mężczyzny, który stał zaraz przede mną. Wyrażał on głośno dezaprobatę na takie zachowanie owej starszej pani. "Jak się idzie do sklepu to trzeba stać w kolejce". "Wszyscy stoimy". Przez moment nawet zirytowało mnie te zajście, gdyż stałam z wózkiem, czułam się osłabiona przez ciąże. Pragnęłam jak najszybciej wyjść ze sklepu. Nie zdążyłam jednak cokolwiek więcej pomyśleć, a już sytuacja zaostrzyła się za sprawą głośnego mężczyzny, który zaczął mówić niewybredne słowa w kierunku kobiety. Z potoku jego słów dowiedziałam się, że jest starą lafiryndą, że młodą matką z dziećmi nie jest, itp. Starsza pani chciała się wycofać, drżał jej głos. Zrobiło mi się jej żal. Kolejka przyśpieszyła. Oboje klienci zapłacili, spakowali się i wyszli.
Szacunek jaki okazuje mężczyzna kobiecie. Autor: Jonathan Mast, unsplash.com
   Nie powinnam być nawet zaskoczona takim zajściem. Agresja słowna między ludźmi jest niczym wyjątkowym. Nie ma zasad. Nie ma granic. Nie ma wyczucia, kultury osobistego, podstawowej wrażliwości. Chamstwo staje się normą.

 Izabela

 Zapraszam na facebooka :-) link

About Nie szczepię

Nie szczepię
Recommended Posts × +

2 komentarze:

  1. ...a jak ma być droga autorko, skoro większość ludzi żyje jakby Boga nie było...
    "skoro Jezus nie zmartwychwstał, to Jedzmy i pijmy, bo jutro pomrzemy" - przekorne słowa św. Pawła, dla tych co tak żyją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Interesujące porównanie.. Nie pomyślałam w taki sposób. Coś w tym jest. Jakby tak spojrzeć na zachowania klientów to można by rzec, że zaraz nastąpi Koniec Świata i bez tej kiełbasy, butelki wódki albo sztuki pomidora - człowiek nie przetrwa kolejnych 15 minut swego życia.

      Usuń