Problemy skórne, AZS.


1. Syn zaraz po porodzie miał w zgięciach kolan oraz w fałdkach szyjnych "czerwone kreski" - suche w dotyku.

Co do szyi wiele osób mi mówiło, że gdy podrośnie fałdki rozejdą się, skóra zacznie lepiej oddychać. Nie będzie w szczelinach zbierać się tyle wilgoci. Faktycznie tak się stało po czasie.

Problem istniał w zgięciach kolan. Jeszcze będąc na sali poporodowej wypytywałam o to każdą pielęgniarkę, która tylko weszła na salę oraz lekarzy. Każdy z nich odpowiadał półsłówkami. Podobnie było na przestrzeni miesięcy. Położne, pielęgniarki, różni lekarze nie potrafili mi wprost powiedzieć co to za zmiany skórne.
Używałam różnych maści, kremów, krochmalu do kąpieli, natłuszczałam, wysuszałam. Bez zmian.

Problemy skórne, AZS po szczepieniu.
Autor: webandi, na licencji CC0 Creative Commons, pixabay.com
2. Przed szczepieniem syn miał na boczkach kilka drobnych punktów, jakby drobniutką, niewielką wysypkę. 
Po szczepieniu ta wysypka nasiliła się. Skóra w tych miejscach robiła się sucha. Pojawiły się czerwone, suche zmiany w zgięciach łokci oraz kilka suchych plamek na raczkach.

Po 2 miesiącach od szczepienia gdy syn miał co raz większą wysypkę na boczkach, na plecach i na brzuszku pediatra powiedziała, że to może AZS...

Słyszałam o atopowym zapaleniu skóry lecz nikt mi wcześniej o tym nie napomniał badając skórę...

Po tygodniu w TVN, w "telewizji śniadaniowej" mówiono o AZS. Cechą charakterystyczną tej choroby są zmiany suche, czerwone w zgięciach.

Zaczęłam rozwijać temat, szukać informacji w internecie.

Dermatolog nie potwierdził, ani nie zaprzeczył diagnozie , którą samodzielnie postawiłam. Nie wypowiedział się, gdy pytałam co dolega dziecku...Typowe.

Mając 6 lub 7 miesięcy lekarz przepisał dziecku na kilka dni maść sterydową oraz maść przeciw grzybiczą. Kuracja pomogła na kilka miesięcy. Również stosowałam Emolium do skóry atopowej, która natłuszczała.

3. Czy szczepienie wywołało AZS?
W mojej ocenie NIE. Choroba ta rozwijała się wcześniej i nie została zdiagnozowana odpowiednio szybko.
Jej przebieg został zaostrzony, co widoczne było już 1-2 tygodnie po szczepieniu.

 Izabela

 Zapraszam na facebooka :-)link

About Nie szczepię

Nie szczepię
Recommended Posts × +

0 komentarze:

Prześlij komentarz