Początki. Wklęsłe brodawki. Ból przy karmieniu piersią.

Prawie każda mama pierwszego dziecka musi "nauczyć się" karmić piersią.
Pewnie, są mamy które od razu dają sobie świetnie radę, ale one są w mniejszości.

Z mojego doświadczenie mogę stwierdzić, że:

1. Wklęsłe brodawki nie utrudniają dziecku dostępu do mleka. Dziecko w trakcie ssania wyciąga sobie sutek "na zewnątrz" i pije.

Wklęsłe brodawki. Ból przy karmieniu piersią.
Autor: WerbeFabrik, na licencji CC0 Creative Commons, pixabay.com
2. Mama musi przyzwyczaić się do niekomfortowej sytuacji, gdy dziecko ssie. Piersi z natury są bardzo czułe. Brodawki przy dotyku, mechanicznym tarciu po prostu pobolewają. Odczucia są różne.
W zależności od progu bólowego.
Dobrze mieć tą świadomość i nie panikować. Trzeba swój umysł przyzwyczaić do nowej roli. U jednej mamy trwa to kilka dni, zaś u innej kilka tygodni. Pomocne jest nastawienie psychiczne.

3. Miałam niski próg bólowy stąd ból odczuwałam dość długo, ale zawzięłam się w sobie, że będę karmić i udało się. Stąd wiem, że MOŻNA.

4. Jeżeli ból jest przeszywający, kłujący, nie mija- to może świadczyć o grzybicy. U mojego dziecka przez dłuższy czas utrzymywały się pleśniawki. Od niego zarażałam się grzybicą. Widoczne to było na sutku, który raz robił się jakby biały, raz różowy.

5. W tym wypadku trzeba zwalczyć raz, a porządnie pleśniawki u dziecka oraz samemu od wewnątrz uporać się z grzybicą.
Z tymi sprawami powinno się zgłosić się do pediatry. Obecnie są dostępne leki w postaci syropów na receptę. Zwalczają grzybice u niemowląt (powyżej 4 tygodnia życia). Ich plusem jest to, że syropy (też w postaci tabletek) może stosować równolegle dziecko i mama. 😃

Izabela

Zapraszam na facebooka :-)link

About Nie szczepię

Nie szczepię
Recommended Posts × +

0 komentarze:

Prześlij komentarz