Skok na rugby.

Przeczytane na Wikipedii:

Rugby to: "Jest to gra zespołowa, kontaktowa, rozgrywana  na prostokątnym boisku, zakończonym z obu stron bramką w kształcie litery H i za nią polem punktowym. Celem gry jest zdobycie większej ilości punktów, które zdobywa się poprzez przyłożenia (położenie piłki na polu punktowym przeciwnika) lub kopnięcia na bramkę. Piłką, mającą owalny kształt, można grać zarówno nogą, jak i ręką. Podania ręką można wykonywać jedynie do tyłu. Szarżować można jedynie zawodnika posiadającego piłkę w sposób nie zagrażający jego zdrowiu, tj. zakazane są kopnięcia, ciosy, przerzucanie, atak powyżej barków. Cechą charakterystyczną są formacje, mające własne, dodatkowe zestawy przepisów, jak np. młyn".

Skok na rugby. Męski sport.
Autor: MonicaVolpin, na licencji CC0 Creative Commons, pixabay.com
Dla mnie to nowość, pewne oświecenie sportowe. 😃

Przeglądam kanały telewizyjne. Zerkam na Eurosport, a tam jakiś dziwny mecz. Francja- Nowa Zelandia.
Dwie drużyny złożone z rosłych, wysokich, o słusznej wadze mężczyzn biega po boisku. Próbują przebiec z piłką na drugą stronę boiska co jest bezustannie przerywane przez przeciwników. Patrzę i nie dowierzam. Cały mecz polega na tym, że owi zawodnicy przewracają się na siebie, próbując odebrać sobie piłkę.😀

O rugby gdzieś kiedyś słyszałam. Prawdopodobnie z telewizji.
W praktyce tego osobliwego sportu nie widziałam.

Zdumiona, po kilku dniach obejrzałam kolejny mecz (naturalnie- w wolnych chwilach) Francja- RPA. Tak rozważałam czy te wyrywanie sobie piłki, rzucanie się jeden na drugiego nie boli tych zawodników? Czy właśnie chodzi o to, aby wyrzucić z siebie nadmiar męskich, agresywnych emocji?

Mam sprzeczne odczucia w kwestii tego sportu. Jest dla mnie tak niezrozumiały, że aż zachęcający do obejrzenia kolejnego  meczu.😃

 Izabela

 Zapraszam na facebooka :-)link

About Nie szczepię

Nie szczepię
Recommended Posts × +

0 komentarze:

Prześlij komentarz