Rola ojca w życiu małego dziecka.

Skupię się na własnych obserwacjach wynikających z wychowywania prawie 2 latka.

1. Zanim zaszłam w ciąże miałam zdanie takie, iż ojciec nie jest najważniejszy dla dziecka. Kobieta może go zastąpić. Ta opinia wynikała  tylko z tego, że nie znałam praktyki. 😀

2. Przekonanie te jest dla mnie na obecna chwilę nieaktualne.

3. Widzę po synku jak dzieli swoją uwagę na mnie i męża. Mama to mama ale jak jest tata to tata.

Rola ojca w życiu małego dziecka.
Autor: duncanreid, na licencji CC0 Creative Commons, pixabay.com
4. Gdy widzi tatę - szaleje, histeryzuje. Mówimy oboje na niego "Super glue" dlatego, że przykleja się do tatusiowej szyi.
W tym czasie kompletnie mnie nie słucha. Nie daje się przebrać, ubrać na spacer, płacze, gdy coś od niego chce, wymagam. Jest tylko tata i koniec.

5. Gdy mąż znika z jego zasięgu wzroku synek pokornie wraca do mnie i poświęca większą część uwagi mojej osobie. Co nie zawsze jest mi niezbędne do zdrowego funkcjonowania. ;-)

6. Mąż bawi się inaczej z dzieckiem. Inaczej do niego się zwraca. Oboje jesteśmy rodzicami lecz każdy z nas z osobna jest INNY. Jako matka nie jestem ani lepszym, ani gorszym rodzicem od męża.

7. Syn potrzebuje męskiego wzorca. Jest 100-procentowym chłopakiem. Zapewne z tego powodu zabiega tak uporczywie o kontakty z tatą.

 Izabela

 Zapraszam na facebooka :-)link

About Nie szczepię

Nie szczepię
Recommended Posts × +

0 komentarze:

Prześlij komentarz